Monday 18 May 2009

Anggur

Adakah seseorang itu mampu bernyahtinja sambil memakai seluar?
Can a person defaeciate while still wearing trousers?

apakah jawapan anda?
what is your answer?

if no... then 
lihat Datuk Robert Lau Hoi Chew (TOILET KING MALAYSIA) selamba aja bernyahtinja sambil memakai seluar Valentinonya. lihat juga tangannya membentuk " L " melambangkan LOSER, kerana orang lain tidak dapat berbuat sedemikian.

baiklah.

pagi tadi saya bangun lambat. dengan berpakaian hanya sweater dan seluar pendek carrefour, saya bangun.

ibu saya memarah dengan lembut sekali 
" lot kena la bangun pagi angkat telefon, ni mami balik nk fax ni"
aku pun rasa bersalah, lantas sambung tidur agar menanam perasaan tersebut.

Kemudian aku bangun kembali. ada orang hon-hon die pagarku, ku teringat pada zaman cikgu vimal mengambilku ke IM CEKAP untuk belajar memandu.

ku nantikan surat JPA, maka aku berlari tanpa mengemaskan zip sweaterku. silau mengaburi pandangan ku angkara VC yang aku alami.

posmen itu pun berkata "tandatangan dan IC dik"

aku berasa seronok, dan bertanya "tandatangan kat mana?" (kerana masih mamai)
kemudian setelah menulis nama aku dengan cakaran ayam, aku bertanya "IC kat mana plak(s)?"
kemudian setelah mencoret-coret dengan cakaran beruang, aku berlari ke rumah sambil membelek belakang kertas yang posmen itu memberiku.
kualiti kertas itu seperti slip gaji, dan di belakang ada nama bapaku, dan ketika itu aku kecewa, kerana jelas surat itu bukan untukku.

seperti budak-budak aku berlari sambil jerit "ma ma surat!"
lol
comella plaks. (comment)
so then ibuku pun membuka surat itu dengan teliti, dan dengan tona dan intonasi ibu di kampung-kampung
"haih ini saman bapa kamulah ini"
yang sedihnya saman itu dari Polis AS, Alor Star. 

aku pun berlari ke atas, menghidupkan laptop Compaq Presario CQ40
dan berchat bersama rakanku longhand, dan sahabatku taiyoob.
satu hari bermula.

bagi menutup post ini, saya ambil kata-kata hikmah longhand, anak buruh kembar zamri.
~izi~: hah
~izi~: aku menganggur
~izi~: di taman anggur

5 comments:

Hazziq A said...

owhh. boleh rupanya..

izi =) said...

haha....nama aku ni dah jd femes gak ar kat blog nih =)

good2....keep up the good work lot =)

Anonymous said...

OH MY BELOVED GOD

Farhanah Izani said...

mmg comel!!
=D

Anonymous said...

where did you get that image lah wey.? haha

free counters
see the boxes at the bottom (of the post) ? Tick one if you have the time. Because if the genre is disliked, similar posts won't be done. thanks. btw fuck nuffnang.